Nový ročník projektu Dža Dureder se úspěšně realizuje již od ledna 2021 navzdory koronavirové epidemii.
Od ledna do května se doučovalo celkem padesát devět žáků z Prahy, Bruntálu, Trmic a Ostravy. Do projektu se zapojilo 18 lektorů.
Během letních prázdnin jsme porovnali známky žáků z doučovaných předmětů za 1. a 2. pololetí 2020/2021. Za 2. pololetí 2020/2021 zaznamenáváme průběžné výsledky, avšak je nutné opět přihlédnout k faktu, že pandemie Covid-19, neměla příznivý dopad na výuku a žáci nastoupili do škol až v průběhu 2. pololetí.
Výuka byla realizována většinou online. Hodnocení žáků bude obdobné jako v 1. pol. 2020/2021 s přihlédnutím na mimořádný stav.
Z aktuálně obdržených vysvědčení od žáků, kteří se doučovali v rámci projektu jsme vyhodnotili průběžné výsledky.
Z doučovaných předmětů si 48 % žáků udrželo stejnou známku jako v 1. pol. 2020/2021. U 7 % žáků jsme zaznamenali zlepšení známky z doučovaného předmětu, avšak 45 % žáků si známku z doučovaného předmětu zhoršilo.
Žákům z Trmic nebylo možné objektivně porovnat známky z důvodu jiné, slovní formy hodnocení.
Jelikož porovnávání známek z doučovaných předmětů ještě není ukončené a se sběrem dat pokračujeme dále, budeme Vás informovat o finálních známkách žáků, které se doučovali v rámci projektu Dža Dureder.
Chcete se dozvědět více o Dža Dureder?
Kontaktujte projektovou koordinátorku Eriku Novákovou na doucovani@slovo21.cz
Realizace projektu byla podpořena MŠMT v rámci Podpory integrace romské menšiny v roce 2021 a americkou ambasádou.
Pro děti ze sociálně slabých rodin je často těžké se rozhodnout pro další studium po základní škole kvůli velkým finančním či existenčním problémům. Rozhodnutí ukončit vzdělání na základním stupni se může někomu na začátku zdát finančně výhodné, nicméně dobře placené pracovní pozice vyžadují určitou kvalifikaci. Kvalitní vzdělání je v tomto případě nejlepší investicí do budoucnosti dítěte.
Přechod na on-line výuku z důvodu pandemie Covid-19 stěžuje (častokrát i znemožňuje) pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí osvojení studijní látky. Pro on-line formu výuky je zapotřebí kvalitní vybavení (počítač/tablet/smartphone s webkamerou, mikrofónem a reproduktorem a stabilní připojení k internetu), které si jejich rodiče nemohou finančně dovolit.
Kterýkoliv žák může mít problém pochopit studijní látku a rodič ze sociálně slabé rodiny mu s tím častokrát nedokáže pomoci kvůli vlastnímu nedokončenému vzdělání.
Důsledkem toho vznikl projekt Dža Dureder/Pokračuj, který zajišťuje doučování žáků 1.-9. tříd ZŠ ze sociálně slabých rodin.
Zároveň se snažíme předcházet předčasnému ukončení základní školní docházky a motivovat je v dalším studiu na střední škole.
Navzdory koronavirové epidemii využilo v roce 2020 možnosti studijního doučování, poradenství a také kurzů pro úspěšné zvládnutí přijímacího řízení na střední školy celkem devadesát čtyři žáků.
Projekt Dža dureder (česky: pokračuj) je již léta implementován neziskovou organizací Slovo 21, z. s. Do projektu Dža dureder 2020 se zapojilo celkem 94 romských i neromských žáků 1. – 9. tříd ZŠ, a to v období 1.1. - 31.12.2020.
Doučování se oproti minulému roku rozšířilo i do Rokycan a Ostravy a probíhalo tak v Moravskoslezském, Ústeckém, Pardubickém, Plzeňském kraji a v Praze.
Pandemie Covid-19 významně ovlivnila život v České republice, přesto se podařilo realizovat celkem 47 kurzů a poskytnout žákům individuální i skupinové doučování a přípravu na příjímací zkoušky na SŠ v rámci možností projektu.
Nezbytný přechod na online doučování kompenzoval u většiny žáků prezenční výuku i vysvětlení zadaných domácích prací a úkolů, a to především z matematiky, českého jazyka, anglického jazyka a dalších předmětů.
"Navzdory Covidu-19 se zapojení žáci nadále doučovali, a to on-line formou prostřednictvím bezplatných mobilních a internetových aplikací (zoom, messenger, skype a další) umožňujících audio/video komunikaci." prozradila koordinátorka projektu Denisa Miková
Žáci 9. tříd byli úspěšně přijati na SŠ, ostatní žáci postoupili do dalších ročníků a úspěšně ukončili školní rok 2019/2020.
Projekt zajišťuje žákům ze sociálně znevýhodněných rodin i materiální podporu, a to formou zakoupení učebních pomůcek a studijních materiálů.
Projekt je podpořen z dotačního programu MŠMT na podporu integrace romské menšiny v roce 2020.
Nový ročník projektu Dža Dureder se úspěšně realizuje již od ledna 2021 navzdory koronavirové epidemii.
Od ledna do května se doučovalo celkem padesát devět žáků z Prahy, Bruntálu, Trmic a Ostravy. Do projektu se zapojilo 18 lektorů.
Během letních prázdnin jsme porovnali známky žáků z doučovaných předmětů za 1. a 2. pololetí 2020/2021. Za 2. pololetí 2020/2021 zaznamenáváme průběžné výsledky, avšak je nutné opět přihlédnout k faktu, že pandemie Covid-19, neměla příznivý dopad na výuku a žáci nastoupili do škol až v průběhu 2. pololetí.
Výuka byla realizována většinou online. Hodnocení žáků bude obdobné jako v 1. pol. 2020/2021 s přihlédnutím na mimořádný stav.
Z aktuálně obdržených vysvědčení od žáků, kteří se doučovali v rámci projektu jsme vyhodnotili průběžné výsledky.
Z doučovaných předmětů si 48 % žáků udrželo stejnou známku jako v 1. pol. 2020/2021. U 7 % žáků jsme zaznamenali zlepšení známky z doučovaného předmětu, avšak 45 % žáků si známku z doučovaného předmětu zhoršilo.
Žákům z Trmic nebylo možné objektivně porovnat známky z důvodu jiné, slovní formy hodnocení.
Jelikož porovnávání známek z doučovaných předmětů ještě není ukončené a se sběrem dat pokračujeme dále, budeme Vás informovat o finálních známkách žáků, které se doučovali v rámci projektu Dža Dureder.
Chcete se dozvědět více o Dža Dureder?
Kontaktujte projektovou koordinátorku Eriku Novákovou na doucovani@slovo21.cz
Realizace projektu byla podpořena MŠMT v rámci Podpory integrace romské menšiny v roce 2021 a americkou ambasádou.
Pro děti ze sociálně slabých rodin je často těžké se rozhodnout pro další studium po základní škole kvůli velkým finančním či existenčním problémům. Rozhodnutí ukončit vzdělání na základním stupni se může někomu na začátku zdát finančně výhodné, nicméně dobře placené pracovní pozice vyžadují určitou kvalifikaci. Kvalitní vzdělání je v tomto případě nejlepší investicí do budoucnosti dítěte.
Přechod na on-line výuku z důvodu pandemie Covid-19 stěžuje (častokrát i znemožňuje) pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí osvojení studijní látky. Pro on-line formu výuky je zapotřebí kvalitní vybavení (počítač/tablet/smartphone s webkamerou, mikrofónem a reproduktorem a stabilní připojení k internetu), které si jejich rodiče nemohou finančně dovolit.
Kterýkoliv žák může mít problém pochopit studijní látku a rodič ze sociálně slabé rodiny mu s tím častokrát nedokáže pomoci kvůli vlastnímu nedokončenému vzdělání.
Důsledkem toho vznikl projekt Dža Dureder/Pokračuj, který zajišťuje doučování žáků 1.-9. tříd ZŠ ze sociálně slabých rodin.
Zároveň se snažíme předcházet předčasnému ukončení základní školní docházky a motivovat je v dalším studiu na střední škole.
Navzdory koronavirové epidemii využilo v roce 2020 možnosti studijního doučování, poradenství a také kurzů pro úspěšné zvládnutí přijímacího řízení na střední školy celkem devadesát čtyři žáků.
Projekt Dža dureder (česky: pokračuj) je již léta implementován neziskovou organizací Slovo 21, z. s. Do projektu Dža dureder 2020 se zapojilo celkem 94 romských i neromských žáků 1. – 9. tříd ZŠ, a to v období 1.1. - 31.12.2020.
Doučování se oproti minulému roku rozšířilo i do Rokycan a Ostravy a probíhalo tak v Moravskoslezském, Ústeckém, Pardubickém, Plzeňském kraji a v Praze.
Pandemie Covid-19 významně ovlivnila život v České republice, přesto se podařilo realizovat celkem 47 kurzů a poskytnout žákům individuální i skupinové doučování a přípravu na příjímací zkoušky na SŠ v rámci možností projektu.
Nezbytný přechod na online doučování kompenzoval u většiny žáků prezenční výuku i vysvětlení zadaných domácích prací a úkolů, a to především z matematiky, českého jazyka, anglického jazyka a dalších předmětů.
"Navzdory Covidu-19 se zapojení žáci nadále doučovali, a to on-line formou prostřednictvím bezplatných mobilních a internetových aplikací (zoom, messenger, skype a další) umožňujících audio/video komunikaci." prozradila koordinátorka projektu Denisa Miková
Žáci 9. tříd byli úspěšně přijati na SŠ, ostatní žáci postoupili do dalších ročníků a úspěšně ukončili školní rok 2019/2020.
Projekt zajišťuje žákům ze sociálně znevýhodněných rodin i materiální podporu, a to formou zakoupení učebních pomůcek a studijních materiálů.
Projekt je podpořen z dotačního programu MŠMT na podporu integrace romské menšiny v roce 2020.